Zpětné vazby na aktivity pro pedagogy 2024

V letošním roce jsme rozšířili aktivity, které cílí zejména děti. Aktivity jsme vytvářeli tak, 

aby je mohli využít pedagogové v třídních kolektivech, ale také rodiče se svými dětmi.

 

Máme velkou radost, že se s vámi můžeme podělit o obrázky dětí, které nám zaslali jejich učitelé.

 

Věříme, že zapojení žáků do těchto aktivit bude mít pozitivní dopad na jejich vnímání okolního světa

a na navazování mezilidských vztahů. Děkujeme všem, kteří se do aktivit zapojili.

MŠ jižní Čechy - Pohádka o housence a následné povídání + malování

1. stupeň ZŠ ČB

1. stupeň ZŠ Praha

Pro žáky 4. třídy jsem připravila projektovou aktivitu se superhrdiny, jejichž viditelná odlišnost bude jejich výhodou.

 

Nejprve jsme s dětmi udělali aktivizační hru-aby vždy ukázali na toho, kdo je nejmenší, největší, má zrzavé vlasy, pihy na obličeji….

Následně jsme si povídali v kruhu o pocitech žáků, když byli oni těmi, na které se ukazovalo. Jestli jim to bylo příjemné/nepříjemné/ jedno. Naprostá většina z nich mluvila o tom, že je jim to nepříjemné, a nejsou rádi, že je na ně soustředěna pozornost.

Poté jsme si začali povídat o viditelných odlišnostech, o tom, že tito lidé si tu odlišnost nevybrali a nemůžou ji jen tak ze sebe sundat…

 

Pro názornost jsme využili připravené fotky k aktivitám, a u fotek lidí s viditelnými odlišnostmi jsme vysvětlovali, co upoutalo pozornost žáků.  Následně děti malovali svoje hrdiny, kteří mají viditelnou odlišnost a je jejich předností.

 

Hodně z dětí volilo odlišnost spojenou s poruchou pigmentu- vitiligo.

Jeden žák využil u svého hrdiny onemocnění alopecie, a zároveň dírku v krku po  racheostomii, která ho zaujala při prohlížení fotek lidí s odlišnostmi.

 

Celkově hodnotím velmi kladně připravenou aktivitu, a byla jsem příjemně překvapená zaujetím žáků. U malování superhrdinou byli opravdu zaujatí, diskutovali mezi sebou a byli pečliví.

SZŠ a VOŠZ Havlíčkův Brod

Se studenty se mi pracovalo dobře, někteří se nezapojili, ale těch bylo jen pár. Navrhla jsem jim, že je možnost zapojení a oni byli od začátku aktivní, vymýšleli, co by udělali,  aby byli lepší než ta druhá skupina.  🙂 Přinesli si své  „maskování a líčení“, takže to nebyla jen pasivní činnost. Důležité podle mě bylo, že žáci byli 

na přednášce Burn Fighters, ta je velmi oslovila.,